Pizzasallad

Min dag va sådär.. Den började bra. sen blev allt skit (som vanligt asså)

Jag fick iaf göra en rolig sak idag på jobbet.. Jag fick göra pizzasallad. Så jag skrev av receptet.. och frågade koken lite.
Tänkte dela med mig receptet för att vara lite snäll!

Han sa, att allting ska vara 1/20 av mängden vitkol.
iaf..

Börja med att skära vitkol i tunnaskivor (som vanlig pizzasallads skivor alltså!)
Och om vi säger att det va 20kg Vitkol, för att göra det enkelt, så ska det vara :
1kg Salt
1kg Socker
1kg Persilja
1kg (drygt) Italiensk Salladskrydda
Någon liter Matolja
Några dl Ättiksprit

Han sa att om man va lite osäker kan man ta lite av varje och sen krydda på om det behövs, alltså, man provar lite hela tiden tills det blir bra.
Sen är det bara att blanda (med händerna) och sen ska det stå i kanske 10 min och dra, så det får i sig oljan och det..
Och ett tips från mig, om du har sår.. Be någon annan blanda, för det misstaget gjorde jag. Det svider som FAAAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0