4 Juni 2010 Talang Final

Tjena !
Idag va vi/klassen på moderna museumet. Det var inte så jädrans kul men det var riktigt spännande för jag hittade en målning som jag kunde stå o titta på i flera timmar och tolka den på olika sätt hela tiden. Det var en riktigt cool mållning och framförallt vacker för den var riktigt bra målad. Ska lägga upp en bild på den här.

Jag tycker den är extremt cool. Alltså, först är det en väldigt fint och detaljerat museum, efter en stund ser man att museumet brinner i vänstra delen av museumet. Det är en kontrast som jag gillar väldigt mycket. Om man kollar riktigt länge upptäcker man att himlen är gul, och när jag upptäckte jag det tyckte jag det var lite konstigt. Så jag försökte tolka det på ett annat sätt och då kom jag fram till att det kan vara en stor äng bakom museumet, och målningen är målad lite uppifrån. När man kollar riktigt nära kan man se hur mycket detlajer det är, det ser ju faktist ut som ett riktigt foto. Det finns oerhört många tolkningar av denna målning och det tycker jag är riktig konst !
Konstnären Ed Ruscha gjorde klart den på 3 år. Fatta, att sitta o måla denna i 3 år?! Den stog jag säkert 1 timme framför o bara tänkte :) Många tankar vimlade runt.

Efter att vi varit på Moderna Museumet så var jag med Emil W, Emil G, Emmy, Hedvig och Mikaela och chillade, sen drog jag hem och sen tillbaks till Kungsan där jag skulle träffa annah. Jag, annah och mamma skulle ju på Talang finalen, gratisbiljetter :D Så vi åt på Pizza hut och sedan drog vi oss till Finalen. Det va kul att titta på den och att vara där, vi satt precis bakom Juryn så ni såg säkert oss, flera har sagt att dom såg mig :P (Hade klar rosa/röda/oranga byxor på mig). Men iaf, jag tycker att den Norska sångaren skulle vunnit (Stephan), men Jill, som vann, var självklart en riktigt värdig vinnare !

hahaha, älskar Tobbes min på bilden ! :D Btw, jag gjorde värsta flörtblinken med ena ögat mot honom när jag tog kortet och jag fick en tillbaks x)


Massa 'Konfetti', 'Confetti' *stavning* :)

Aa, när jag o mamma kom hem tog vi en kopp kaffe och nu sitter jag o skriver det här just nu, men jag ska sova nu :)

Imorgon kommer Lovisa, Julia och kanske Johan, ska höra om han ska komma lr inte :P Men iaf, vi ska grilla och sen filmkväll, det kommer bli mys :)
Julia kanske sover över, hoppas d! hatar att sova ensam, mycket trevligare att han ngn att prata med som verkligen förstår en (:

men men, natti! :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0