Estet-Musik

Ja, Gymnasievalen. Det stora valet till framtiden.
De flesta har valt Sam och Natur, det kanske är det bland de vanligaste ämnerna.
Men jag är en sådan kille som har talang inom musiken. Jag spelar väldigt mycket gitarr, jag har spelat väldigt mycket men spelar fortf mycket piano och jag sjunger väldigt mycket.
Mitt val består av Estet-Musik linjer. De tre första är följande:
1. Tibble fria Gymnasium, Estet-Musik inr. Instrument/Sång, Språk 1:a val : Italienska steg 1.
2. Stockholms Estetiska (Liljeholmen), Estet-Musik.
3. S:t Eriks Gymnasium, Estet-Musik (Musikproduktion).

På Torsdag (11 Mars) ska jag på min första uppspelning. Det kommer dock inte vara en uppspelning eftersom det är en teori-del som är på Torsdag. Då kommer jag få reda på när jag spela spela upp, vilket kommer bli någon utav dagarna efter, Fredag eller Måndag och framåt.

Det som skrämmer mig mest är Teori-proven eftersom jag har i hela mitt liv gått på gehör (dvs, Gehör delen kommer gå väldigt bra). Så jag har aldrig gått via noter. Så jag försöker lära mig noter, grundtoner, terser, kvintar, taktarter, huvudtreklangar, intervaller osv.

På självaste uppspelningen så kommer jag spela Gitarr och sjunga till, och jag kommer spela Piano.
Gitarr + sång tänkte jag spela Your Guardian Angel som jag spelade i kyrkan för ungefär en månad sedan. Jag kanske även kommer spela och sjunga Here I am to worship. Jag är inte helt säker än, så vi får se vilken låt det blir. På piano hade jag tänkt att spela River flows in you (Bella's Lullaby) - Twillight låten, Right here waiting for you eller Tears in Heaven. Är inte helt säker där heller, men jag ska välja låtar som jag ska framföra snart. Och jag kanske till och med kör olika låtar på olika gymnasium för att variera lite.

Det komemr även komma en "suprise" del, där dom kommer testa mig i olika takter och komp som jag spela spela eller sjunga.

Jag tror att det kommer gå väldigt bra på både teori-delen och gehör+uppspelnings-delen. Jag hoppas iaf på det. Jag kommer bli överlycklig om jag kommer in på något utav de gymnasium som jag har satt bland de högsta på min val-lista. Det skulle verkligen vara hur kul som helst!
Min röst kommer även hinnas utvecklas lite, efter som jag tar sånglektioner varje Torsdag. Så jag hoppas verkligen att dom sätter bra på mig! Jag vill verkligen lyckas!


Nu måste jag sova, jag kanske skriver imorn! Hejdå så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0